mandag 28. januar 2013

Jentekvelder

med gode venninner er ALLTID koselig!
Mat, vin og jentesnakk en heil kveld er virkelig gull verdt.
På fredagens jentekveld serverte eg ei enkel men knallgod
kyllingform som vi lager både titt og ofte.

Her har du oppskrift/fremgangsmåte om du har lyst å prøve;

Til den største ildfaste forma til Rosendahl brukte eg:

Ca 1 kg kyllingfilet 
2 bokser lett creme fraiche
1 glass Mango Chutney Original
1 purreløk
1 rød og 1 grønn paprika


Bland creme fraiche og mango chutney saus


Skjær purreløk i staver og paprika i litt store båter.
Strø dette utover i forma.


Skjær kyllingen i halvstore biter og brun den lett på steikepanna,
og krydre den med salt og pepper. Legg kyllingbitene opp på purre/
paprika blandinga. Hell over blandinga med creme fraiche
og sett den inn i steikeovnen på ca 200 gr.
Steikast ca 30-40 min. (Til kyllingen er gjennomsteikt).


Eg bruker å servere retten med litt salat og godt brød til.
Focaccaia er kjempegodt til.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Mmmmm denne hørtes kjempegod ut og skal prøves. :) Ja jentekvelder er virkelig gull verd, på fredag skal vi ha klubb, ser fram til mas og latter.

Klem fra Kari

Anonym sa...

Du og du det hørtes veldig godt ut og kunne virkelig tenkt meg noko sånt eg no,er bare så dårlig på å lage til så burde nok skjerpa meg litt:)
Tenkte eg skulle prøva matmuffins ein dag,godt med alt som ikkje er søtt heile tida for det blir det nok av:)

Fin kveld til skjønne deg!
Klem fra Lillian

☆Baronivegen☆ sa...

Hei på deg:)
Tusen tusen takk for kjempe koselig kommentar hos meg, eg blir kjempe glad:). Og heldige meg for då fant eg bloggen din:). Kjempe koselig blogg du har, og så fint du har det i heimen din:)
Eg legg meg sjølvsagt til som følgar hos deg og gler meg til og følga deg vidare:)
Klems Evelyn:)

Fjordlykke sa...

Mmm ser ut som en deilig rett! Oppskrift ska definitivt prøves ute. Ikke lenge til klubb hos meg.. Takk for tips!
Ha en finfin dag!
Klem:)

Connie sa...

Nam nam, hørtes godt ut. :)
Klem Connie