fredag 5. april 2013

Middagstips på en fredag

Herlig, fredag og straks helg igjen !
For et flott vær vi har om dagen, sol ute og sol inne dagen lang.
Utrulig kva denne sola gjer med oss. Eg har ihvertfall lyst til å
gjere ALT . Kjennes godt når energien er på topp,
eller, det er faktisk litt travelt..hihii

♥♥

Kyllingfilet med masse grønnsaker stod på menyen vår i går.
Fikk et lite tips om å prøve denne sunne og enkle retten.
Vi synst den var fantastisk god så da tenkte
eg at eg ville dele den med dere ♥


Oppskrift 2 porsjoner

2 kyllingfileter
3 tomater
1/2 paprika
1 chili
1 kvitløk
3-4 spiseskjeer Creme Fresh
1 brokkoli
1 blomkål
1 boil in bag Ris


Fremgangsmåte:

Del opp blomkål og brokkoli i buketter og kok dei i grønnsaksbuljong.
Kutt kyllingfilet og alle de andre grønsakene i biter og surr
dette på steikepanna. Eg steikte først kyllingfileten
og tilsatte litt og litt tomater (for å få veske)og tilslutt resten.
Tilsett tilslutt creme freshen og krydre med salt og pepper.
Brokkolien moses med gaffel eller stavmikser
og røres inn i den ferdig kokte risen.
Eg kokte blomkål og brokkoli kvar for seg, og
kokte brokkolien ei stund lenger.


Voila
så kan du servere en fantastisk god middag


FRISTER det ?

♥♥

HA EN STRÅLENDE DAG!!


7 kommentarer:

Reidunn sa...

Hei!
Å det så jo fantastisk deilig ut!!
Skal prøve denne retten en dag. Alltid godt med noen gode middagstips:)
Ønsker deg ei fantastisk fin helg i det nydelige været!!:)
Klem fra
Reidunn

Tone sa...

Ser veldig godt ut:)
Kylling er utrolig godet, men i dag er det hjort som står på menyen:))
God fredag og helg til deg.
Klem

Anonym sa...

Ååå det såg knallgodt ut og så lettvint og sunnt:)her blir det lapskaus idag,jentene elsker det,unatt minstemor idag som påstod på butikken at ho tålte ikkje lspskaus lenger men kjøttdeig og spaghetti tålte ho,hihi:)
Når det er sol og vår så er det ei travel tid,masse ein vil gjere men så er det godt å bare sitte i ro og nyte sola og:)

Ei kjempefine helg til deg og tusen takk for dine fine og gode kommentarer hos meg!

God klem fra Lillian

Brunt sukker sa...

WAW JA DETTE SÅG FRISTENES UT!
NYDELIGE BILDER
TAKK FOR TIPSET
KLEM ELI:)

Frøken Loppe sa...

Hei!
Dette såg godt ut!!! Takk for tipset, alltid ute etter nye middagsoppskrifter.... lett å gå lei av dei samme som går igjen og igjen... ;o)

Eg er fremdeles nesten uten stemme etter influensaen, begynner å bli grundig lei av å gå rundt å kviskre..... Håper det kjem seg snart, for til helga vert det jentehelg, og kva er vel jentehelg uten å kunne få prate!!!!!!???? ;o)

fin, fin dag til deg!

klem

MissMette sa...

Ser nydelig ut, så denne skal jeg
prøve en gang :) Mange fine innlegg
nedover her - har sittet å tittet
og bare kost meg her nå i kveld :)
Koselig... Ønsker deg en fortsatt
fin uke, klem fra Mette

Franske drømmer sa...

Åh, det både så og hørtes godt ut:-)
Tusen takk for tips:-)

Håper du har kosa deg masse i Riga:-)
Gleder meg til reisebrev ;-)

Tusen takk for gode, varmende ord fra deg, vennen!
Det gjør uendelig godt:-)

Ønsker deg en fln uke!

Varme klemmer