tirsdag 27. januar 2015

Fiskesuppe


★★★






Eg har virkelig lagt min elsk på supper.
No snakker ikkje eg om den pose varianten, men av den sortenvi lager fra bunnen.
Supper er smakfulle og mettende og passer like godt til middag som
til en venninnekveld. Så lenge kjekkasen min får kvitløksbaguetter til
så er han strålende fornøyd og.

I dag var det fiskesuppe på menyen.
Suppa smakte fantastisk, og kan virkelig anbefales.

Vil du prøve så er fremgangsmåten slik:

2 ltr. fiskekraft (fond+vann)
Gulrot, løk, sellerirot, purreløk
grovskjeres og kokes i fiskekraften i ca 30 min.
Sil av grønnsakene.

Lag jevning av ca 100 gr. smør og 80 gr hvetemel.
Tilsett den kokende fiskekrafta og gi det et oppkok.
Tilsett ca 1,5-2 dl fløte, og ca 1,5 dl. cremefresh.
La det småkoke og tilsett salt og pepper.

Tisett nå strimla gulrot, purre, torsk, fennikel og selleri.
(eg tar nye rå grønnsaker, ikkje de avsilte)
Gi grønnsakene et lite oppkok og kok noen få minutter.
Legg fisken i og la trekke litt.

Dette var det eg brukte. 
En bruker dei grønnsaker og fisk en liker/har i hus.


★★★

1 kommentar:

Made by KKann sa...

Uhmmmm - ser sååå godt ut - deilig!