torsdag 21. februar 2013

Dagens kreative

Hei og god torsdagskveld!
Nesten skremmande kort fort dagane og vekene berre flyg avgårde,
i måra er det jo helg igjen. Men det liker vi!!

Det føles utrulig godt at dagane blir lysare og lengre for kvar dag som går.
Eg kjenner godt på kroppen at den liksom er på vei ut av "vinterdvalen"
og kjenner at både energien og kreativiteten er på vei tilbake.
Innimellom rydding av vaskerommet i dag, berre måtte eg
innom hobbyrommet og få ut "dagens" kreative ide..
I mangel på glassunderlag/bordskånere til varme te-krus
så laget eg mine egne. Billig og kjempeenkelt.



Du treng:
Decoupagelim
Pensel
Servietter
Stiv kartong 
(eg kjøpte en 10 pk med runde på Panduro til ca 30,-)

Pensle et tynt lag med decoupagelimet på framside kartong.
Legg ønsket serviett (kun øverste laget) forsiktig på.
Glatt ut, og pensle forsiktig et nytt lag over.
Klipp av alt overskytende, men la det være en liten kant som limes
til kanten rundt. Gjer det samme med baksiden. 
Legg på 2-3 lag til med lim for å få det sterkt/holdtbart.


Desse laga eg for å matche mine røde Green Gate krus,
med servietter fra Green Gate of course :)


Ja, desse berre måtte eg lage i dag :)
..og vaskerommet ? Jo det er halvferdigt...

Kanskje DU fikk lyst å lage dine egne ??

9 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så fine de ble og så lur idè :)))
Her er det om og gjøre og finne serviett-motiv til alle kopper og krus gitt :)))

God natt og fin fredag til deg
Klem Heidi

Unknown sa...

Oi så genialt og kjempe fine :)
Ha en fin helg :)

Klem klem

Anonym sa...

God morgen skjønne deg:)
Må bare takke deg for alle dine fine kommentarer hos meg,setter så stor pris på det:)kjenner sjølv at når dagene blir lysere og lengre så får ein meir energi og har lyst til å gjere meir og det er så flott og:)gleder meg til våren så masse!
Så flott ide,dei blei kjempefine:)

Ønsker deg ei fine helg!
God klem fra Lillian

Unknown sa...

Strålende idè. :) Dette tipset skal jeg notere meg. Jaaa det er deilig nå når det faktisk er lyst når jeg går fra jobb, snart er det lyst når jeg går på jobb også.

Ha en strålende fin helg.

Klem fra Kari

Laura sa...

Kjempefine :) er stor fan av det som er lurt, enkelt og billig.
God helg til deg og dine. ~Laura

Anonym sa...

Hei!
Så kjempe kos at du likte bloggen min:)
Utrolig koselig når det kommer nye følgere til og samtidig oppdager jeg også nye blogger:)
Du har en herlig blogg også kjempe flink og kreativ du er:)
Legger meg til:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Sommerhuset i bakken sa...

Så praktisk - og dekorativt! Herlig! Takk for tipset ;-)

Ha en super fredag og en riktig god helg!

Anne sa...

Kjempefine !!
Takk for tipset.
God helg! Klem Anne

bye9design sa...

Wow, det var jo kjempelurt og så fine som de ble! Tusen takk for tipset! Ha en strålende lørdagskveld! Klem fra Nina